Nowość. Zastosowanie czynników wzrostu.

W Centrum Medycznym Ort Medica od roku czasu stosujemy zabieg podania czynników wzrostu z osocza bogatopłytkowego w leczeniu chorób ścięgien i mięśni . Stosowany jest najczęściej  po różnego typu urazach sportowych jak i przeciążeniowych ścięgien i mięśni .

Pozostałe wskazania w ortopedii:

urazay mięśni szkieletowych, ścięgien i wiązadeł

urazay i schorzenia stawów

choroba zwyrodnieniowa stawów: biodrowych, kolanowych oraz łokciowych,

złamania i braku zrostu po złamaniach (tzw. stawy rzekome)

stany zapalne kości,

celu przyspieszenia procesu gojenia się tkanek miękkich

Preparat otrzymywany jest z własnej krwii pacjenta, jest to metoda leczenia charakteryzująca się wysokim poziomem bezpieczeństwa. Zastosowanie czynników wzrostu jest leczeniem nie tylko zmniejszającym dolegliwości bólowe, ale przede wszystkim przyczynowym, zapewniającym dobre efekty terapeutyczne.

Leczenie czynnikami wzrostu czyli koncentratem bogatopłytkowym jest nową metodą terapeutyczną we wszelkiego rodzaju tendino entezopatiach jak również w urazach mięśni.

Czynniki wzrostu czyli osocze bogatopłytkowe otrzymywane jest z własnej krwi pacjenta. Jest to metoda leczenia charakteryzująca się wysokim poziomem bezpieczeństwa.

Nie wymagająca cięcia chirurgicznego, dzięki czemu może być wykonana w znieczuleniu miejscowym w warunkach sali zabiegowej.

Po podaniu czynników wzrostu pacjent przez 3 dni musi mieć unieruchomioną kończynę, a przez 7 dni nie może przyjmować niesteroidowych leków przeciwzapalnych.

Nieodzownym elementem leczenia pacjentów z entezo i tendinopatiami jest leczenie rehabilitacyjne, które znacznie zwiększa prawdopodobieństwo całkowitego wyleczenia.

Na podstawie nielicznych, jak do tej pory badań można wnioskować, że zastosowanie PRP jesl leczniem nie tylko zmniejszającym dolegliwości bólowe, ale przede wszystkim postępowaniem przyczynowym, zapewniające dobre efekty terapeutyczne. Dzięki tej terapii jakość życia pacjentów znacznie wzrasta, a aktywność życiowa wraca do normy.