Lek. med. Marek Rabski

Jest specjalistą reumatologiem, oraz specjalistą w dziedzinie chorób wewnętrznych.

Na co dzień pracuje w Klinice Reumatologii, Rehabilitacji i Chorób Wewnętrznych w Ortopedyczno-Rehabilitacyjnym Szpitalu Klinicznym im. Wiktora Degi w Poznaniu, gdzie kieruje Działem Terapii Biologicznej i Ośrodkiem Badań Klinicznych.

Pasjonuje się zastosowaniem nowoczesnych metod obrazowych, takich jak USG i rezonans magnetyczny w diagnostyce chorób reumatycznych.

• W swojej codziennej praktyce, zajmuje się diagnozowaniem i  leczeniem zapalnych chorób stawów, chorób układowych tkanki łącznej a także liczną grupą jednostek chorobowych związanych z procesem zwyrodnieniowym.
  • Prowadzi nowoczesne leczenie zapalnych chorób stawów przy pomocy leków biologicznych.
  • Zajmuje się prowadzeniem badań klinicznych umożliwiających pacjentom dostęp do najnowszych metod terapii.
  • Wykonuje badania USG stawów – umiejętność potwierdzona certyfikatem Polskiego Towarzystwa Reumatologicznego.
  • Wykonuje badanie kapilaroskopowe niezbędne w diagnostyce niektórych chorób układowych tkanki łącznej.

Do reumatologa po pomoc najczęściej zwracają się osoby doświadczające nawracających i intensywnych bólów i/lub obrzęków stawów, ścięgien czy mięśni.

Jeśli masz następując objawy zgłoś się do reumatologa:

• bole mięśni, stawów, kości;
  • obrzęki stawów;
  • ból stawów jest nawracający i intensywny, często pojawia się nie tylko w jednym, ale kilku stawach
  • bólowi towarzyszą: stan podgorączkowy i/lub obrzęk i/lub wysypka bądź zaczerwienienie skóry;
  • po przebudzeniu odczuwasz sztywność stawów;
  • sprawia ci problem utrzymanie w palcach przedmiotów;
  • sprawia ci problem schylanie się, podnoszenie przedmiotów;
  • stawy stają się zniekształcone i opuchnięte